Meno vadovas ir choreografas: Akram Khan
Dramaturgė: Ruth Little
Scenarijaus autorius: Jordan Tannahill
Originali muzikos partitūra ir garso dizainas: Vincenzo Lamagna
Apšvietimo dizainas: Aideen Malone
Grafikos dizainas: Tom Scutt
Kostiumų dailininkė: Kimie Nakano
Kūrybinis asistentas ir treneris: Mavin Khoo
Repeticijų vadovai: Mavin Khoo, Azusa Seyama arba Angela Towler
Atlikėjai: Pallavi Anand, Luke Jessop, Jasper Narvaez, Louis T. Partridge, Elpida Skourou, François Testor
Koprodiuseriai: Namiūro teatras – Scenos meno centras (Belgija), La Luvjero kultūros centras CENTRAL (Belgija), Avinjono festivalis (Prancūzija), „Théâtre de la Ville“ (Paryžius, Prancūzija), „Sadler's Wells“ teatras (Londonas, Jungtinė Karalystė), Klermono-Ferano teatras (Prancūzija), tarptautinis šokio festivalis COLOURS 2019 (Štutgartas, Vokietija), „Attiki Cultural Society“ (Atėnai, Graikija)
Rėmėjai: Anglijos menų taryba
Trukmė: 70 min. | N-10
Spektaklis „Pergudraujant velnią“ remiasi Mesopotamijos Gilgamešo epu – vienu seniausių iš didžiųjų pasaulio literatūros kūrinių. Šiame įspūdingame veikale dievai nubaudžia jauną karalių Gilgamešą už tai, kad jis sunaikino legendinį kedrų mišką ir nužudė jo globėją Humbabą. Jie atima gyvybę mylimam valdovo draugui Enkidu, laukiniam žmogui, kurį karalius buvo prisijaukinęs. Susidūręs su mirtingumo tiesa bei liūdesiu, Gilgamešas patenka į istoriją, tapdamas sudužusių žmonijos kultūros ir atminties likučių fragmentu. „Pergudraujant velnią“ – tiek prisiminimas, tiek išpažintis, tamsoje sudėliota dėlionė, kurioje slypi istorija apie tai, kas mes kažkada buvome ir kuo galime vėl tapti.
Šis spektaklis iki šiol rodomas žymiausiose pasaulio scenose, tokiose kaip „Sadler's Wells“ teatras (JK), Avinjono festivalis, Didysis Provanso teatras (FR), o jame šoka buvęs Kauno šokio teatro „Aura“ šokėjas Jasper Narvaez.
1999 m. liepą karalienės Elžbietos pokylių salės fojė Londone įvyko gyvas, smalsumo kupinas jauno talentingo šokėjo, choreografo Akramo Khano pokalbis su ambicingu buvusiu šokėju, ką tik studijas baigusiu meno vadybininku Farooqu Chaudhry’iu. Šis pokalbis padėjo pamatus dinamiškam bendradarbiavimui, kuris po metų baigėsi Akramo Khano šokio trupės įkūrimu.
Įkvėpta ankstyvųjų A. Khano indų klasikinio šokio kathak pamokų ir natūraliai susiformavus hibridinei technikai, kai Akramo paauglystėje kathak susidūrė su šiuolaikiniu šokiu, pradėjo ryškėti vizija, kurstoma noro mokytis bei kurti bendradarbiaujant su geriausiais visų meno sričių atstovais. Taisyklės buvo paprastos: rizikuoti, mąstyti drąsiai, tyrinėti tai, kas nepažįstama, vengti kompromisų ir šokiu pasakoti įtikinančias, aktualias istorijas, išlaikant meninį vientisumą.
Vos per 21 metus Akramo Khano trupė tapo neabejotinai viena iš pirmaujančių novatoriškų šokio trupių pasaulyje. Jos programų spektras – nuo kathak ir modernaus šokio solo iki menininkų bendradarbiavimo bei kolektyvinių spektaklių. A. Khano vadovaujami šokėjai aktyviai dalyvauja tarptautinėje veikloje, rengia intensyvias gastroles, kurių metu aplanko daugybę kultūrų ir tautų visame pasaulyje. A. Khanas yra pelnęs aibę tarptautinių šokio apdovanojimų, o vienas svarbiausių trupės veiklos etapų buvo 2012 m. Londono olimpinių žaidynių atidarymo ceremonijos dalies sukūrimas. Akramo Khano trupė palaiko meninius ryšius su „Sadler's Wells“ teatru Londone, „Curve“ teatru Lesteryje ir kitomis pirmaujančiomis pasaulio scenomis bei festivaliais.
Šis renginys yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos dalis