Monika Pakulnytė | Kauno žinios

Sekmadienį, rugsėjo 26d., Kaune baigėsi 20-asis Tarptautinis modernaus šokio festivalis. Festivalio metu žiūrovai galėjo išvysti šokėjus iš Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos, Šveicarijos, Brazilijos, Prancūzijos ir Ispanijos.

Pirmąją festivalio dieną Kauno paveikslų galerijoje pasirodė Šokio teatras „Aura“ kartu su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru. Vakaro metu buvo parodytas spektaklis „Lietaus reminiscencijos“/ „Išplautas Lietus“.

Antrąją festivalio dieną Kauno valstybiniame dramos teatre žiūrovai buvo kviečiami pažiūrėti Lenkijos šokio teatro „Zawirowania“ spektaklį „Už regos lauko“ bei iš Vokeitijos atvykusių Karel Vanek spektaklį „Laisvės fantomas“.

"Zawirowania" šokio teatras buvo įkurtas 2004 metais. Trupė emocijas siekia išreikšti per judesį. Festivalio metu parodyto spektaklio "Už regos lauko" choreografiją sukūrė Daniel Abreu. Choreografas smulkiai tyrinėja judesį, pasirodymuose išeities taškas yra judesys. Spektaklio metu trupės nariai šoka individualiai, kiekvienas pasakoja savitą istoriją, tačiau atlikėjus jungia ta pati erdvė. Tą erdvę, spektaklio veiksmą, kuria pats žiūrovas.

Čekų kilmės Karel Vanek 1991m. kartu su savo gyvenimo partnere Eva Černá įkūrė „Černá & Vanek Dance“ šokio trupę. Tačiau moteriai mirus, 2008 – aisiais Karel Vanek tapo šios trupės direktoriumi. Festivalio metu pristatytas spektaklis „Laisvės fantomas“ kalba apie maksimalią ir betikslę žmogaus laisvę. Ši vaizduojama laisvės forma kiekvienam žmogui suteikia skausmą, betikslį gyvenimą ir gali privesti prie mirties. Tokia šokio koncepcija parodo, kad žmogaus nemokėjimas apriboti savo laisvės gali sukelti daug neigiamų pasekmių.

Tą patį vakarą Verslo lyderių centre (BLC) pasirodė ir Mikolaj Mikolajczyk (Lenkija) su spektakliu „Laukimas“. Šis solinis atlikėjo spektaklis buvo pastatytas 2006m. Šokėjo pasirodyme persipynę skirtingi šokio, teatro bei pantomimos stiliai. Jie padeda geriau perteikti sąsajas tarp gyvenimo, praradimo ir vienatvės.

Trečiąją festivalio dieną kultūros ir sporto centre „Girstutis“ savo spektaklį „Šoninis lietus“ pristatė šveicarai Alias/Guilherme Botelho. Šis spektaklis orientuotas į judėjimą ir tęstinumą, du pagrindinius elementus, lydinčius žmogų per visą jo gyvenimą. Judėjimas – tai galimybė, kad ir kas benutiktų eiti į priekį ir nepasiduoti. Žmogus turi suprasti, kad neįmanomi dalykai veda tik pirmyn.

Vėliau Kauno valstybiniame dramos teatre pasirodė Eksperimentinė šokio trupė iš Brazilijos ir pristatė publikai du spektaklius – „Formos“ ir „Dominiq“.

"Formos" - tai žmogaus prisiminimai, kurie bet kada gali atgyti ir ilgai vedžioti mus po giliausias atminties kerteles.

Dominiq“ – ryšys tarp žmogaus ir dievybės, religingumas, kalba apie nežinomybę, dalykus, kurių neregi akis.
Verslo lyderių centre (BLC) žiūrovai buvo kviečiami pasižiūrėti A.Iter S.essio (Prancūzija) spektaklį „Netektis“ / „Sluoksniai“. Spektaklis turi tris svarbiausius elementus, kurie vystomi kartu: muzika, vaizdo projekcija ir kūno judesys. Pasirodymo metu žiūrovai buvo subtiliai klaidinami tarp iliuzijos ir realybės.

Ketvirtąją festivalio dieną ispanai „Provisional Danza“ kvietė į Verslo lyderių centrą (BLC) pasižiūrėti spektaklio „Neatsakingi“. Spektaklis – tai kelios nuotaikingos istorijos apie žmones, jų gyvenimo keliones, ieškojimus, praradimus ir naujus atradimus. Tai spalvingas pasirodymas, perteikiantis įvairiapusę žmogaus asmenybę.

Tą patį vakarą senajame „Lituanica“ fabrike šokio teatras „Aura“ kartu su ispanų šokio teatrais „Manantiales“ ir „Tranvia“ pristatė spektaklį „Atvirų akių panoramos“. Spekakltyje analizuojamos skirtingos situacijos, su kuriomis susiduriama Lietuvoje ir Ispanijoje. Nagrinėjama kapitalizmo problema, pasipriešinimo formos, globali pasaulio situacija.

M.Žilinsko dailės galerijoje italai Il Posto ir Marco Castelli surengė nemokamą spektaklį „Išnara“. Tai vertikalaus šokio pasirodymas. Metamas iššūkis traukos jėgai. Netradicinėje erdvėje parodytas spektaklis privertė žiūrovus nustebti ir susidomėti, kaip veiksmas „scenoje“ įgauna naujas formas.

Festivalį uždarė Kaselio valstybinis teatras / Johannes Wieland (Vokietija) su spektakliu „Partrenktas žvėris“. Choreografo Johannes Wieland sukurtas spektaklis jungiamas su tekstu ir skrupulingai pateikta nufilmuota medžiaga.

Šokis mums suteikia galimybę nuraminti ieškančią naujovių sielą. Modernus šokis pažadina žmogaus vaizduotę, skatina jį kurti ir siekti tobulumo. Per šokį atskleistos naujos ir provokuojančios gyvenimo periferijos tampa įkvėpimo šaltiniu naujiems tikslams ir kūrybiniai laisvei pasiekti. 20-asis tarptautinis modernaus šokio festivalis sukūrė originalią erdvę užgimti naujoms svajonėms ir tapo stimulu visada judėti į priekį.

Atgal