2008-10-07

Jurgita RANCEVIENĖ                         
„Respublikos“ žurnalistė

Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje vykęs 18-asis tarptautinis modernaus šokio festivalis vienus kiek nuvylė, kitus pakylėjo į aukštesnį supratimo apie modernųjį šokį lygmenį.

Premjera palydėta ovacijomis

Po vieno pasirodymo Kaune publika svarstė, kad šis šokio festivalis, matyt, buvo skirtas tik išskirtiniams šokio gurmanams. Besiskirstantieji kalbėjo, kad menas turėtų sukelti jausmus, versti išgyventi emocijas, nešti grožį pasauliui, bet nevaryti į depresiją ir paniką.

Festivalį Kaune pradėję ir užbaigę šokio su ugnimi studijos „Ugnies ratas“ šokėjai nuteikė smagiai. Keturių šokėjų iš Latvijos „Boot & Boat“ pasirodymas buvo kiek ilgokas, besikartojantis. Plastiškais judesiais ir bendraujantys vyrukai 60 min. mėgino išlaikyti žiūrovų dėmesį.

Premjera, kuria šokio festivalis startavo Klaipėdoje, – tarptautinis šokio projektas „Kūnas Babelis“, neįgudusio stebėtojo akiai buvo kiek per daug monotoniškas. Projekte kartu su Armėnijos, Belgijos, Ispanijos, Slovakijos ir Turkijos atstovais dalyvavo ir lietuvė Lina Puodžiukaitė. Po premjeros, kuri, beje, buvo palydėta gausiais aplodismentais, ne vienas kalbėjo, kad pasirodymo mintis suprantama, tačiau trūksta „darbo grupėje“.

Šokiui trukdė koncertas  

Švedė atlikėja Virpi Pahkinen žavėjo nepaprasta judesio ir asketiška kūno grafika. Sodriai raudonas Buda ir dramblio kaulo angelas tais pačiais judesiais. Muzika – tokia pat išdidžiai prabangi, religinės tematikos, kaip ir piešinį primenantis solistės šokis. Nepaisant įstabaus šokio, abu švedės pasirodymai buvo per ilgi. Ta, kas kiekviename iš dviejų šio profesionalės pasirodymų galėjo žavėti 15 min., nebūtinai turėjo būti ištempta iki trisdešimties. <...>

Šiuolaikinio šokio trupė iš Vengrijos „The Symptoms“ publiką sužavėjo. Šokis ir bendravimas su šešėliniu žmogeliuku, šachmatų lenta ant scenos grindų, – tai nauja ir nematyta. O smurto tema, kurią nagrinėja ir vengrai, karaliavo daugumoje festivalio projektų.

Kaip vieną maloniausių akiai pasirodymų vertėtų paminėti Rheinsbergo muzikos akademijos (Vokietija) multimedinį baletą „Aukso veršis“. Šokėjai kaustė žiūrovų dėmesį ir šokiu, ir spalvomis, ir charakteriu. Galiausiai pralinksmino.

Per rakto skylutę 

Penktadienio vakarą Kauno valstybinio dramos teatro didžiojoje salėje Kauno šokio teatras „Aura“ po pasirodymo sulaukė aibės aplodismentų. Premjerinis šokis „Atgal“ – vykusi choreografės, buvusios teatro „Aura“ auklėtinės Raimondos Gudavičiūtės, šokio spektaklio trupei premjera. <...>

Svečiai iš Izraelio sužavėjo ne tik gitaromis scenoje (Nadaras Rosano „Visi langai atviri“ bei „Ryžių porcija“), bet ir apleistoje Radijo gamykloje „Tami Dance Company“ surengtame „Peep dance“ šou. Išradingas naktinis šokio spektaklis didžiuliuose spalvotuose drobiniuose kubuose. Paslaptis, kurią magėjo stebėti tarsi „per rakto skylutę“ masino visus.

Visą straipsnį skaitykite dienraščio „Respublika“ priede „Gyvenimas“, 2008-10-07, Nr. 229 (5579).


 

Atgal