Vida SAVIČIŪNAITĖ
LR korespondentė
2008-10-06

Kaune Lenkijos šokio teatro spektakliu „Women pomidoruose“ vakar baigėsi 18-asis tarptautinis moderniojo šokio festivalis, kuris paskutiniam akordui šiais metais pasirinko Vilniaus sceną.

Šiandien Nacionaliniame dramos teatre spektaklį „Amours et delices“ parodys vienas įdomesnių festivalio dalyvių – šveicarų trupė „Compagnie Drift“.

Ne pirmą kartą Lietuvoje pasirodanti Šveicarijos trupė ir šį kartą pamalonino ne tik reginių, akcijų, performansų gerbėjus, bet ir tuos žiūrovus, kurie šokio festivalyje vis dėlto laukia ir šokio.

Puikiu kūno valdymu, sąmoju, argumentuota vaidybos, muzikos, teksto ir net akrobatikos derme išsiskirianti Šveicarijos trupė Kauno žiūrovų buvo sutikta ypač šiltai.

Vedė išskirtinis smalsumas

Ieškantiems turinčios ką pasakyti šiuolaikinio šokio kalbos labiau pasisekė pamačius tarptautinį projektą „Kūnas Babelis“, Latvijos vyrukų grupės „Boat and Boat“ spektaklį „Keturiese valtimi“, minėtos šveicarų trupės ir Nadaro Rosano iš Izraelio projektus.

Išskirtinio smalsumo vedami žiūrovai rinkosi žiūrėti festivalio organizatoriaus – teatro „Aura“ premjeros „Atgal“.

Kauniečių spektaklyje bandyta panaudoti Suomijos moderniojo šokio patirtį, atvežtą Helsinkyje studijuojančios spektaklio choreografės Raimondos Gudavičiūtės.

Festivalio publikai, kurią žavi viskas, kas juda scenoje skambant muzikai ir blykčiojant šviesoms, irgi neteko nusivilti.

Margaspalvė festivalio programa pažėrė renginių ir nepriekabiems žiūrovams, kuriems patinka pats ėjimo į festivalio renginius veiksmas.

Naktinės pramogos dozė

Didžiausia naktinės pramogos dozė laukė buvusioje Kauno radijo gamykloje, kurioje susirinkusiuosius linksmino ir su ugnimi žaidžiantys lietuviai fakyrai, ir diskoteka su didžėjais, ir baras su gėrimais.

Faktą, kad programa vis dėlto susijusi su šokio festivaliu, patvirtino gamyklos cecho erdvėje įvykęs Izraelio trupės „Tami Dance Company“ interaktyvus performansas „Peep Dance“.

Iš skylėto audinio įrengtuose ryškiai apšviestuose kubuose šokėjai šoko savo siužetus.

Tarp kubų vaikštinėjantys žiūrovai pro skylutes sienose galėjo pasmalsauti, kas vyksta ten – viduje.

Abejinga tam, ką mato

Publika galėjo smalsauti, galėjo ir nesmalsauti – šokėjai viduje vis tiek šoko tai, ką buvo surepetavę.

„Peep Dance“ pasiūlytas žiūrėjimo būdas į tai, kas pristatoma moderniojo šokio vardu, tapo ir viso festivalio nuostatos šifruote.

Juk ir ta močiutė šių metų festivalio afišoje, pro skylę žiūrinti į festivalio ženklą, yra tarsi visiškai abejinga tam, ką mato.

Nei džiaugsmo, nei nustebimo, nei nusivylimo. Tiesiog – veiksmas laisvalaikiui praleisti.

Dienraštis „Lietuvos rytas“, priedas „Mūzų malūnas“
2008 m. spalio 6 d., pirmadienis,  nr. 228 (5393) 

Atgal