Skaidra Jančaitė | Simona Orinska | „PuseH PuseW“ | Lietuva | Latvija


Skaidra Jančaitė (Lietuva) studijavo choro dirigavimą ir solinį dainavimą Kaune ir Vilniuje, stažavosi Austrijoje, Danijoje ir Prancūzijoje. Greta pedagoginio darbo Skaidra daug koncertuoja Lietuvoje ir užsienyje: dalyvauja avangardinės ir eksperimentinės muzikos renginiuose, klasikinės ir šiuolaikinės muzikos koncertuose bei festivaliuose.

Jos meninei prigimčiai ypač artimas šiuolaikinės muzikos ekspresyvumas, galimybė atrasti joje naujas interpretacijos galimybes. Jau kelinti metai dainininkė savo koncertuose nuosekliai jungia muzikos, dramos, šokio, pantomimos, vaizduojamojo meno raiškos elementus, taip suformuodama individualų stilių, pasižymintį stipria kūrinių perteikimo įtaiga. Skaidros kūrybinė veikla daugiaplanė: ji dainuoja, rengia parodas, kuria grafikos darbus, organizuoja muzikos renginius.

Simonos Orinskos (Latvija) kūrybiniai interesai susiję su permainų procesais kultūroje ir mene. Ją domina naujos judesio, šokio, video, poezijos, teksto galimybės. Simona yra „Scenos menų laboratorijos“ („Laboratory of Stage Arts“) projektų vadovė ir aktorė. Ji baigė šokio ir judesio terapijos, kultūros teorijos ir vadybos, taip pat aplinkos dizaino studijas.

Papildomos praktinės ir teorinės patirties įgijo tarptautiniuose šiuolaikinio šokio, improvizacijos, buto, jogos, seminaruose, Latvijos neverbaliniame teatre. Su įvairias projektais yra dalyvavusi tarptautiniuose festivaliuose. Rašo ir publikuoja poeziją, yra išleidusi savo poezijos rinktinę. Simonos Orinskos kultūrinė veikla įvertinta reikšmingais prizais ir apdovanojimais.

„PuseH PuseW“ (Latvija) – tai paslaptinga muzika avangardiniam teatrui. Grupės muzika reprezentuoja visuotinį nihilizmą ir materialios egzistencijos absurdą. Veikiant induizmo ir pokario periodo akademinio dadaizmo idėjoms plėtojama individuali kūrybinė linkmė, kuriai būdingas perdėtas emocionalumas, neprognozuojamumas, nuotaikų kaita, imitacija.

Garsas paprastai išgaunamas improvizuojant – nepaisant daugelio muzikos normų ir nustatytų ribų. Savitas skambėjimas sukuria fatališką chaoso, absurdo, tuštumos pojūtį arba meditatyvią ir ramią sielos būseną.
 
„Akys, plevenančios mano keliuose“

Šis multimedijos spektaklis – tai interaktyvi kelionė per garsą, judesį, balsą ir poeziją. Publika įtraukiama į magišką ritualinio vyksmo teatrą. Spektaklis inspiruotas filosofinių buto šokio idėjų apie beribį universalų kūną, atveriantį tikrąją žmogaus esmę.

Tai beprotiškai atviras žvilgsnis į žmogiškąją būtį, užgimstančią tarp dviejų paslapčių – Koncepcijos ir Mirties, kuriose pats žmogus nedalyvauja. Naujos sąmonės sukūrimas bei mirties laikas prasideda nesąmoningai, nepriklausomai nuo žmogaus norų.

Žmogaus mintys, susijusios su jo Pradžia, yra sumišusios su fizinio ir dvasinio kūno patirtimi. Lytiškumas negali apibrėžti tai, kas yra „čia ir dabar“, nes jis susijęs su praėjusiu laiku. Senais laikais buvo tikima, kad Žemė yra vieta, kur Gyvenimas susijungia su Mirtimi.
 
Judesys, balsas, poezija: Skaidra Jančaitė, Simona Orinska
Gyvas garsas: „PuseH PuseW“
Video: Liga Stribe
Bendraautorius: Modris Tenisons (Latvija)
Premjera: 2007 m.
Foto: Liga Sibe
Trukmė: 60`

 

Atgal