English version
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 


KAUNO MODERNIOJO ŠOKIO RUDUO ATRODĖ ĮVAIRIASPALVIS | Vida Savičiūnaitė


Vakar vieno vakaro išvyka į Vilnių baigėsi XVII tarptautinis moderniojo šokio festivalis, kuris neabejotinai pagyvino kultūrinę Kauno rudens kasdienybę.

Vilniuje, Nacionaliniame dramos teatre, parodyti trys projektai. Tai Kauno publikos šiltai sutiktos brazilų kilmės Sylvio Dufrayerio šokio trupės iš Italijos monologas, monumentaliai moterišką kompoziciją atvežęs Kanados šokio teatras „Kokoro Dance“ ir trupė „Kamea“ iš Izraelio, kuri šoko premjerinį spektaklį „Carmina Burana“.

Per keturias dienas laikinosios sostinės auditorijai parodyta 10 prieštaringų projektų – nuo XXI amžiaus moderniojo šokio vardo vertos Vyčio Jankausko „Žinios“ iki mėgėjiškai scenai tinkamo ispanų trupės „Medea73“ pasirodymo.

Nors Kauno, o ir Lietuvos publika garsėja stebėtinu tolerantiškumu, bet trupių įvertinimo skirtumus vis dėlto liudijo vieniems skirtos ovacijos, kitiems – tik šilti plojimai iš mandagumo.

Festivalyje geriausiai atrodė profesionalūs, tikslingai originalumo siekiantys Lietuvos šokėjų projektai. Savitos idėjos, sugebėjimas jas perteikti scenoje ir nuoširdus šokio meno dialogas su žiūrovais niekada nelieka nepastebėtas ar neįvertintas.

Be V.Jankausko trupės, tikras ovacijas pelnė Loretos Juodkaitės ir Tomo Dobrovolskio spektaklis „Trys judėjimai“ („Trimatrix“) iš „Menų spaustuvės“ repertuaro.

Gerbėjų savame mieste nestigo ir festivalio šeimininko – teatro „Aura“ kartu su Izraelio choreografais sukurtam lazerių šou ir šokio spektakliui „Time Line“.

Labai nelygų įspūdį paliko Izraelio choreografės Ronnos Ziv pasirodymas.

Vieni jį vertino kaip aerobikos, prastos vaidybos bei pantomimos etiudų rinkinį, kiti – ypač festivalio organizatoriai, tikino, jog tai aukštos klasės modernusis šokis.

Festivalio programą šįmet bandyta pagyvinti diskusijų ir improvizacijų vakarais, kurie vyko Vytauto Didžiojo universiteto klube „Sesija“.

Keturioms moderniojo šokio dienoms Kaune teko kovoti ir dėl nekomercinio meno ištroškusios publikos dėmesio, nes tuo pačiu metu vyko ir Kauno kino festivalis.

Žiūrovai, kuriems reikėjo spręsti dilemą – geras kinas ar modernusis šokis – keiksnojo kino forumo rengėjus. Meno renginiais nepersotinto Kauno rudens trasoje jie nesugebėjo prasilenkti su 17 metų tradiciją turinčiu moderniojo šokio festivaliu.

Lietuvos rytas

Atgal



© 2007 dancefestival.lt Pagaminta mamaikoj