Choreografija: Guilherme Botelho
Asistentas: Fabio Bergamaschi
Atlikėjai: Erik Lobelius, Victoria Hoyland, Claire-Marie Ricarte, Amaury Réot, Linn Ragnarsson, Fabio Bergamaschi, Carl Staaf, Raquel Miro, Sarah Waelchi, Johanna Willig-Rosenstein, Luisa Schöfer, Alexandre Bibia
Šviesos: Jean-Philippe Roy
Muzika: Murcof
Techninė vadyba: Alex Kurth
Produkcija: Cie Alias
Koprodukcija: Théâtre Forum Meyrin, Théâtre du Crochetan
Trukmė: 60 min.
Premjera: 2010 m.
Rėmėjai: „Alias“ remia Merino, Ženevos miestai, Ženevos kantonas ir „Pro Helvetia“ – Šveicarijos kultūros rėmimo fondas.
Trupė priklauso Merino teatro forumui (Ženeva) ir „Crochetan“ teatrui (Valais).
2010 m. tarptautiniame šokio festivalyje AURA 20 buvo parodyta trečioji Guilherme Botelho trilogijos „Distancija“ dalis – šokio spektaklis „Šoninis lietus“.
Mokslinės fantastikos choreografija apie žmogaus prigimtį iki jo socializacijos. / Guilherme Botelho
„Antes“ – tai pasaka apie kvėpavimą. / Alexandre Demidoff, „Le Temps“
Šiuo spektakliu Guilherme Botelho užbaigia savąją trilogiją „Distancija“, per asmeninius ir kolektyvinius likimus reflektuojančią žmonijos istoriją. Išnaudodami anatomiją iki abstrakcijos ribos, imame suvokti, kaip retai į kūną žiūrime iš tokios perspektyvos. O choreografo vaidmuo ir glūdi galimybėje atskleisti nežinomą per pažįstamą, pateikti kūnišką ribotumą kaip teritoriją, nuogumą kaip patirtį, atveriančią pažinimą.
Kas vyko prieš mus? Mūsų rūšies aušroje, iki žmogui įkliuvus į socialinės evoliucijos tinklą? Koks buvo vyras? Kokia moteris? Kas jiems teikė gyvybės? Kokios emocijos valdė gyvenimą? „Antes“ (iš portugalų k. – iki, prieš) ieško atsakymų į klausimą: Kas slypi po gyvūniškąja prigimtimi? Guilherme Botelho nagrinėja mūsų žmonijos ištakas ir jos ribas.
Spektaklis primena gamtovaizdį: nuogi kūnai, perpildyti energijos, potencialo ir gyvybės. Atomų konglomeratas, sąnarių, raiščių, raumenų ir odos sankaupa, „homo sapiens“ miškas, įsišaknijęs kojomis. Besidalydami bendrais, organiškais bruožais, tuo pat metu jie lieka izoliuoti ir vystosi kiekvienas savo asmeninėje gyvybinėje erdvėje.
Jie nuogi, bet ne siekiant provokuoti, o reflektuoti tai, kas jie yra.
G. Botelho choreografinės gramatikos raktas yra intymumas, jis mumyse įspaudžia peizažo nuolatiniame judesy atvaizdą, kur kiekvienas kūnas yra didesnės visumos dalis, natūralus nuolat kintančios aplinkos dalis.
Jo šokėjai yra vėjas, vanduo, gyvybė. Nors kūnai niekada nesusiliečia, jie kuria vientisą organizmą. Šokis virsta pareiškimu – tokiu, kuris erzina protą ir jausmus lyg koks žadintuvas, suskambantis kasryt.
„ALIAS“ ŠOKIO TRUPĖ
„Alias“ yra nepriklausoma šiuolaikinio šokio trupė, 1994 m. susibūrusi brazilų choreografo šokėjo Guilherme Botelho iniciatyva.
Trupės kūrybiškumas išeina už teatro scenos, taip pasiekdamas įvairesnę auditoriją. Jie vysto judesį lyg kitą kalbą, gebančią išreikšti neapibrėžiamus pasąmoninius jausmus per vidinį judėjimą, transformuodami jį į instrumentą ir taip įkūnydami kūrinio žinutę.
Kūnas pereina į „fiziškumo“ būseną, provokuodamas decentralizuoja sąmonę, pričiumpa ją iš pasalų ieškodamas grakštumo, kuris galiausiai prabyla.
„Alias“ trupė yra sukūrusi daugiau nei 20 spektaklių, sulaukusių tarptautinės sėkmės, lėmusios virš 400 pasirodymų daugelyje Europos, Afrikos, Azijos ir Amerikos šalių.
GUILHERME BOTELHO
Šveicarų choreografas Guilherme Botelho gimė Brazilijoje, San Paule pradėjo šokio karjerą. Iki savo trupės „Alias“ subūrimo 1994 m., dešimtį metų dirbo Didžiajame baleto teatre Ženevoje.
G. Botelho – smalsus mūsų kasdienio gyvenimo paradoksų ir socialinių santykių įtampų bei kylančių pasaulinių klausimų stebėtojas, savo kūryba kvestionuojantis mūsų egzistencijos realybę ir pagrindines žmonijos būsenos temas. Panašu, kad jo spektakliai randa atgarsį žmogiškos sielos gelmėse.
JEAN-PHILIPPE ROY (ŠVIESOS)
Šveicarų šviesų dailininkas Jean-Philippe Roy savo karjerą pradėjo Karužo teatre (Ženeva) 1977 m. Laisvai samdomas nuo 1981 m. jis darbuojasi su tomis pačiomis teatro, operos ir šokio režisierių ir dekoratorių komandomis. Periodiškai kuria šviesas operoms, režisuojamoms Franēois Rochaix ir Jean-Claude Maret, taip pat dirba su Claude Stratz ir scenografu Ezio Toffolutti.
Dirbęs su šokio trupe „Vertical“ (choreogr. Noemi Lapzeson), bendradarbiauja su Loup miesto teatru, „Am Stram Gram“, „Théātre de Poche“ teatrais ir nepriklausomomis trupėmis Ženevoje ir Vakarų Šveicarijoje.
MURCOF (MUZIKA)
„Murcof“ yra Tichuanoje (Meksika) 2001 m. Fernando Coronos įkurtas projektas. Eksperimentuojantis su elektronine ir klasikine muzika ir jų minimalistine išraiška, skaitmeninę perkusiją jungdamas su akustikos šiluma, kūrėjas ieško harmonijos ir suderinamumo taip perteikdamas žmogaus interakciją su pasauliu, kaimynu ir pačiu savimi. Mums primenama, kad nepaisant tikslų, galutinis vartotojas visada yra ir bus žmogus, o technologijos visada liks tik instrumentu, o ne pačiu rezultatu.
Oficiali svetainė: www.alias-cie.com