ROH ŠOKIO PROJEKTAS (Pietų Korėja)
MAGIŠKOJI AKIS (spektaklis)
Choreografija: Jung Sik Roh
Atlikimas: Jung Oh Ha, In Young Hwang, Min Woo Bae, Boram Lee, Ji Eun Heo, Min Kyung Yoo, Jin Joo Ahn, Ji Hei Choi
Tekstas: Hey Jeon Hong
Muzika: Sun Ho Ryu
Kostiumai: Kyung Seul Bae
Scenografija: Jong Young Lee
Apšvietimas: Jung Hwa Kim
Premjera: 2011
Trukmė: 40 min.
2013 m. „Magiškoji akis“ pelnė Didįjį prizą grupinio šokio kategorijoje, Seulo tarptautiniame choreografijos festivalyje.
„Žvilgsnio indukcijos“ technika arba taip vadinamoji „Magiškoji akis“ yra naudojama pasiekti transą, kuomet žvilgsnis nukreipiamas į šviesą ar blizgantį objektą. Ši technika gali būti siejama su hipnozės ir Qigong (senovės kinų gydymo sistema) deriniu, kilusiu iš gydomosios magijos dar gilioje senovėje.
Už choreografijos slypinti potekstė
Nuo civilizacijos pradžios, skirtingai nei kitos gyvybės rūšys, žmogus susilaikė nuo aiškios hierarchijos nustatymo. Vis tik žmogus racionaliame lygmenyje vadovaujasi panašiais išgyvenimo principais kaip žinduoliai ar ropliai. Jis taip pat vengia panašaus į save akių kontakto, pasąmonė pati nustato tvarką tarp jų. Tikriausiai tuo ir galima paaiškinti korėjietišką požiūrį, kuomet nepagarbiu laikomas jaunuolių elgesys, jeigu šie žiūri vyresniam žmogui tiesiai į akis.
Ilgai kalbant ir žiūrint žmogui į akis nemirkčiojant, sąmonė tai atpažįsta kaip keistenybę ir dėl to įvyksta atmetimo reakcija. Vertėtų atminti, kad hipnozė veikia tik tuomet, kai pavyksta „apeiti kritinį sąmonės mąstymą“.
Ši technika turėtų būti taikoma praktiškai tik tuomet, kai momentas to reikalauja. Jeigu „Magiškoji akis“ ar fizinio kontakto technika yra priverstinai naudojama žmogui, esančiam aukštesnėje socialinės hierarchijos pakopoje, pasąmonė tai atpažins, net jeigu to nesugebės padaryti sąmonė. Todėl aš norėčiau jus perspėti, kad šios technikos naudojimas gali pakenkti santykiams su aplinkiniais žmonėmis.
Tai štai, Jūs atradote vieną iš senosios technikos „Magiškoji akis nugali mintį“ paslapčių, visai kaip skaitėte legendose, mituose ar kūriniuose iš fantastikos srities. Nepamirškite, kad Medūza, kuri turėjo gebėjimą valdyti kitus vienu žvilgsniu, nesugebėjo sukontroliuoti savo gebėjimų ir tapo akmeniu tik dėl savo pačios kaltės.
Nuotraukų autorius – Yong Hoon Han.
JUNG SIK ROH
Jung Sik Roh labiausiai susitelkia į kūną, kaip esminį šokio elementą, todėl savo spektakliuose rekvizitus ir scenos įrangą naudoja minimaliai. Žiūrėti jo spektaklius – tai lyg prarasti laiko nuovoką, klausantis nuostabaus pasakotojo.
Būdamas „Roh Dance project“ direktoriumi ir pagrindiniu trupės „Toetmaru Dance“ šokėju, J.S. Roh pastatė ir režisavo daugiau kaip 40 spektaklių.
Jung Sik Roh daugiausiai koncentruojasi ties fundamentaliu korėjietiškų tradicijų grožiu, tad jo darbai sužavi įvairiausius žiūrovus.
2004 m. Jung Sik Rohįkūrė savo nuosavą šokio trupę „Roh šokio projektas“, kurios debiutinis darbas „Irreversible“ buvo pristatytas Seulo menų centre ir tiek kritikų, tiek žiūrovų įvertintas kaip „puikiai atliktas darbas“.
Rėmėjai: